1 januari.

1 januari 2018

Kära blogg, jag har just mediterat i 35 minuter. Jag kände mig flytande och upplöst och när klockan ringde var jag tvungen att klappa igång mg lite lätt, för att komma tillbaka till kroppen. Det är en härlig upplevelse, att känna sig frånkopplad från sin kropp.

Det blir så tydligt att ”jaget” inte sitter i kroppen utan är något annat, något större, friare och öppnare än den avatar jag går runt i.

Inget fel med kroppen, den har verkligen ett stort syfte och jag är glad över allt jag kan uppleva med min kropp, men det är väldigt skönt att slippa identifiera mig med den.

Jag förändras, min kropp förändras, men mitt inre, min kärna är alltid den samma. Inte att den inte utvecklas, men att den är där, stabil som himlen bakom molnen på drift.

Meditera varje dag, det är en av mina önskningar inför 2018. Och yoga.

Och inte för att det är ett tvång, eller att jag inte är ”bra” eller ”duger” om jag inte gör det, utan för att jag vill göra det.

För min egen skull och för att jag ska kunna ge det bästa av mig själv till världen.

Så, god fortsättning och känn efter vad det är du vill göra för dig själv under det kommande året.

 

Kommentera här: