Bubbel och babbel

Jag var på Rival igår och såg genrepet av Pernilla Wahlgrens show; Kort, glad och tacksam.Med sig på scenen hade hon grymt roliga och begåvade människor, som jag har jobbat tillsammans med i olika sammanhang; Ola Forssmed, Kim Sulocki, Hanna Hedlund och Måns Nathanaelsson. Tillsammans gör de en 90 minuter lång revy/show som bygger på Pernillas liv, hennes förmåga att hålla så många bollar i luften och hennes totala oförmåga att komma i tid =)

Väldigt roligt, med superproffsset Pernilla i täten! Jag hade kramp i kinderna efteråt av alla skratt!

Men det blev också en del glas bubbel i goda vänners lag, och när jag vaknade i morse kl.07 så hade jag sovit typ 4 timmar.

Så, mamma var lite sliten i morse, men gjorde ändå iordning frukosten och klädde på barnen osv.

Sen lade jag in en tvätt när maken skjutsade till skola och förskola, innan jag lade mig i sängen igen. Kunde inte somna om, men låg och vilade i typ två timmar.

Då pep tvättmaskinen och jag hängde allt och har nu gjort lunch som betsår av spenat och ett stekt ägg på en rund knäcke. Lite tomater också. Och en kikärtsbiff.

Ja, men bakisdagar ser lite annorlunda ut nu för tiden. Ingen konstigt med det.

Nu ska jag hälla i mig kaffe och sätta mig och skriva på min ungdomsbok. Min dotter gav mig nämligen en deadline i morse; Mamma, när jag fyller åtta, då ska du ha skrivit klart den där boken, så att jag kan läsa den.

Well said. Och bra för mig att få en rejäl sporre.

Den scenen jag ska skriva tror jag kommer utspela sig på ett disco i gympasalen. Det känns som om det är det som vill komma ut och fram.

Men hey, jag är ju en intuitiv författare så jag kanske skriver nått helt annat.

 

Allt gott!

Cecilia

Kommentera här: