Chilltajm

Ledig dag. Bara hemma och chillar.

Kaffebryggaren går varm.

Barnen leker, tillsammans, de är sams och har en härlig lek på gång som har hållit på i flera timmar nu. Visst, det innebär att det är rätt mycket grejer framme precis överallt, och visst, det innebär att jag antagligen kommer att gå och plocka undan efter dom sen, men just nu, är det underbart.

Att höra deras röster från nedervåningen, hur de kommer överens om premissen på leken, hur de lever sig in och blir andra karaktärer, är så härligt.

 

Det är typ det jag har längtat efter sen jag blev förälder för första gången för snart 7 år sen.

Att ha ett lugnt och mysigt hem där vi alla får lov att vara som vi är, utan några krav eller måsten, att vi bara kan glida runt i pyjamas hela dagarna om vi vill, och bara vara. Tillsammans, men ändå göra egna saker.

Kärlek och lugn ligger som ett täcke över hemmet just nu. Jag vilar i det och unnar mig en kopp kaffe till.

 

Allt gott,

 

Cecilia

1 Jessica Högberg:

skriven

Låter ljuvligt!

Kommentera här: