Dag 10

Dag 10.

Timmen gick fort idag, och även fast jag var sååå trött i morse, så gick jag upp 06. Barnen vaknar ändå vid typ 7, och jag visste att idag var tiden på morgonen min enda möjlighet till egentid så det blev värt det. 1 timme på insight timer som är en app på iphone, där man kan välja att lyssna på guidade meditationer eller ha en timer igång, med klockor på olika intervaller, om man vill bli påmind om hur mycket tid som är kvar, har gått. Jag har en klocka efter 30 min, för att det är skönt att få en liten påminnelse om att ta till vara på tiden som är kvar, istället för att längta bort den, och så slipper jag sitta och undra över hur lång tid det är kvar.

 
 
 Jag håller på att skriva på en bok, eller novell, eller vad det nu blir. Hur lång måste en bok vara för att vara kallad för roman? Hur som helst, jag har inte haft tid att skriva alls den senaste tiden, typ sedan mars, det har varit mycket dubb och mycket familj osv. Inget att klaga över, det är bara roligt att det händer grejer och att jag jobbar mycket, men det gör att jag ser fram emot min planerade skrivtid i sommar. 4 egna dagar. Då ska jag skriva. Men jag kan ju passa på innan dess. Jag märker att jag blir lat och tänker att det där gör jag sen. Men så fick jag upp vad Kyle Cease har sagt en gång, ”Vill du vara konsument, eller producent?” Och där känner jag starkt att om jag sätter mig och kollar serier på Netflix då är jag bara konsument, men om jag sätter mig och skriver, så är jag producent. Oavsett om det blir något av det jag gör, så gör jag ändå nått. Och jag mår bättre av att göra än att bara sitta och glo på andra som lever drömmen som skådespelare. Om du fattar vad jag menar.

Allt gott,

Cecilia

Kommentera här: