Semester? Naj, jobbe

 
Tack för att jag tog mig ledigt, att jag gav mig själv den möjligheten att vara ledig och att var tillsammans med mi familj. Det är så värt att bara få vara och inte prestera något i några veckor.
Jag har varit i Barcelona, vad var det? Hur gick dettill? Och hur blev egentligen reklamfilmen? Det får vi se när den börjar sändas i höst … =)

 Och jag har varit på mitt älskade Gotland, i en supermysig stuga, eller stenhus, med min familj, lekt och badat och träffat vilda russ och ätit glass, åkt både till höjgaar och till vinstaar, druckit många koppar kaffi och sett rabbisar. Skrattat och busat och myst.


 

Och så att jag sen fick 4 dagar av egentid på Holmhällar är underbart!

 

Holmhällar är ett pensionat som ligger på50-talet, riktig Dirty dancing feeling på det alltså, minus dansen=) Vissa av deras gäster har varit där varje sommar i 50 år … well, allt har sin charm, och det som var skönast med detta för mig just nu, var att jag inte behövde tänka på vad jag skulle äta till middag utan jag gick och satte i och blev serverad underbart god mat varje kväll.

 

 Sedan unnade jag mig kvällspromenad och filosofiska samtal med mig själv, och jag skrev klart boken! Eller, helt klar är den inte, men det finns ett väldigt bra skal att fylla. Eller skal är det inte, mer en bra grund. Nu väntar redigeringsarbetet, dra ifrån, lägga till, osv, tills den är helt klar. 
 
 
Och eftersom jag var ensam, fick telefonen balansera på stenhögar för att få till de här bilderna =)
 
 
Jag har till och med varit på Väddö tillsammans med barnen och mamma och pappa! Det är magiskt ljus där ute, så vackert när himmel möter hav. Så TACK sommaren för alla underbara dagar! Nu har jag energi och lust att börja jobba med nästa projekt; Elvis, Cash, the Killer & me som har premiär på Göta Lejon 9/9.
Lever drömmen. Varje dag.
Allt gott och kom ihåg att sommaren tar ju inte slut bara för att jag börjar jobba ;)
 

Kommentera här: