Som en blixt

Inspiration kan komma plötsligt som en blixt från klar himmel. Ett samtal, ögonkontakt, vibe. En nyfikenhet som sätter igång ett driv, det blir som ett hjul som bara behöver en knuff, sen rullar det av sig självt.
 
 
Att vara i flöde, och att ha inspiration är så härligt! Den känslan brusar i hela kroppen, den får mig att känna rastlöshet, och iver. Jag vill bara få ur mig det jag hör/känner i huvudet och hjärtat, få ner det på papper, in i datorn, ut i världen. Att vara i flow är underbart.
Jag är så tacksam för att jag upplever den känslan ofta, och jag mjölkar den så mycket jag kan när den kommer.
Egentligen behöver jag inte åstadkomma någonting eller prestera och bevisa något, utan att bara känna den känslan och att tillåta mig att bara vara i den just nu, är poängen.
För det är ju känslan jag vill åt, lyckan, glädjen, entusiasmen över livet, själva känslan är "belöningen". Inte bekräftelsen på att det jag gjort är bra.
 
Så, god natt 

Kommentera här: