En minut för sent

Missade just bussen hem från teatern. Det gör väl iof ingenting men det är lite drygt att stå ute i kylan o vänta en kvart ist för att sitta o chilla på en buss.

 

 

Vissa perioder i livet har jag dock inte haft nåt emot att missa bussen; typ när jag rökte. Då hann man ju med en cigg och lite melankolisk filosofi innan nästa buss kom. Jag pratar alltså ungdomstid här...
Eller när jag varit nykär, då har en missad buss inneburit en tom hållplats utan folk som stirrar på ens hånglande. Här pratar jag också ungdomstid, eller ja kanske ung/vuxen då.

Men nu när jag är förälder och vet att varje minut sömn är dyrbar, då innebär en missad buss 15 min mindre sömn vilket kan ha förödande konsekvenser.

Eller, egentligen inte, för egentligen finns ju inga problem, utan det är bara en massa föreställningar jag har om hur saker borde vara och när det inte blir så så känner jag stress. Över den missade bussen tex.

Men just nu blev det en liten text om det ist. Vem vet vad som är bra och vad som är dåligt, egentligen?

 

Kommentera här: