Nyårstankar

Snart har ännu ett år gått i mitt liv.

2017.

Jag tycker alltid att det är typ nu som det känns normalt att skriva ”2017”, och då är det dags att byta till ”2018”. Det tar ett tag för året att starta tycker jag, och det är först framåt vårkanten, i maj som jag verkligen fattar att et är ett nytt år. Och så är det sommar, igen. Och så höst. Och så kommer vintern. Igen.

 

En kan ju tycka att tiden går fort, och att det känns som om den går fortare för varje år, men om en stannar upp i livet, lite då och då, och känner efter, så känner en att livet pågår hela tiden, och att tiden egentligen bara är ett påhitt för oss att mäta vårt perspektiv på livet.

Fattar du vad jag menar?

Asså, naturen har sin gång; vinter, vår, sommar, höst. Träd, blommor, växter och djur lever i symbios med naturen och ingen av de bryr sig om tiden. Dom bara är. Oavsett vilken årstid så är dom bara. Oavsett vad klockan är eller vilken månad eller dag eller år det är, så är dom bara och de har sin gilla gång.

Vad jag menar med det här är att en kan välja vart en vill lägga sitt fokus på.

Att tiden rinner iväg, eller att lära sig att uppskatta livet som en lever just den här stunden i just den här kroppen, på just den här jorden, just nu.

Ett år har gått. Jaha.

Och ännu ett kommer att passera, och ett till och ett till, så det är lika bra att verkligen börja leva precis här och nu och inte vänta med att göra saker som en drömmer om. Det är lika bra att välja vara som en vill, det är hög tid att sluta bry sig om vad andra tycker om en, och bry sig mer om av hur det känns inuti en själv. Det är hög tid att lyssna på sitt hjärta och att följa de positiva impulserna och idéerna som dyker upp.

De är hög tid att se människor i ögonen och att unna sig samvaro och samtal och skratt med människor som gör att en känner sig på en high vibe.

2018 kommer rulla in och rulla ut, så jag kan lika gärna unna mig att vara närvarande varje dag och se om året känns längre då.  

 

Kommentera här: