Igår var den bästa dagen i mitt liv ...

Igår var den bästa dagen i mitt liv!

Jag vakande utvilad och kände mig pigg och frisk i kroppen. Klar i huvudet och frisk i kroppen.

Jag gjorde yoga i lugn och ro, sedan gjorde jag iordning frukosten för familje; tände ljus och dukade vackert. I lugn och ro gjorde jag iordning mig, innan jag väckte barnen.

Jag pussade på in dotters lena kind, hon rörde på sig och vaknade till, kramade mig och log. Min son drog mig till sig när jag snosade på hans kind med min näsa, och jag var fast i hans grepp. Vi gosade en liten stund, innan frukost. Vi åt tillsammans, jag och min man och våra underbara barn, i lugn och ro, innan det var dags för påklädning.

Promenaden till skola med dottern var magisk. Frost på vägen, och solen som långsamt steg fram ur molnen. Vi pratade om hästar som är min dotters favoritämne, och vi galopperade fram, hoppsade fram till skolan, lekte att vi red på hästar. Jag gav henne en varm kram innan hon gick in i klassrummet.

Min man lämnade vår son på förskolan och när vi kom hem igen, satte vi oss och mediterade.

Jag upplevde en härlig känsla och kände att jag kom upp i vibration av min meditation, sedan åkte jag in till stan och träffade en kär vän. Vi hade en underbar lunch och pratade om härliga saker som lyfte vår vibe ännu mer! Skratt och inspiration flöt mellan oss som vågor och när jag åkte hem igen var jag fylld av inspiration och glädje och känsla av att jag kan göra vad jag vill i mitt liv.

Att jag är skapare av mitt eget liv.

När jag hämtade mina barn fick jag varma kramar och vi hade en härlig eftermiddag tillsammans, bakade julgodis och skrattade tillsammans.

Min man och jag dansade i köket till nån knasig jullåt, och barnen skrattade.

Sedan åt vi en god middag innan vi kollade på film allihopa nära i soffan.

När jag nattade min dotter sa hon; mamma, jag tycker om dig, och kramade mig, snusade mig i halsen. Jag tycker om dig med, svarade jag och pussade hennes lena kind.

Min man nattade vår son och när vi kom ut från barnens respektive rum satte vi oss vid köksbordet och pratade om vår härliga dag som vi upplevt. Sedan satte jag mig och skrev en stud och han skev en ny låt.

När vi sade godnatt till varandra log vi så att det glittrade i ögonen.

Jag älskar dig. Jag älskar dig med. 

 

 
 

Kommentera här: