Dags för nästa steg!

Jag skriver på en bok, det vet ni ju vid det här laget.

Nu är jag inne i en kreativ process där jag försöker få ihop alla trådar och komma fram till ett slut. Jag känner att jag vill berätta det som behövs, men jag vill inte att det ska dras ut på bara för att samtidigt som jag inte vill att det ska bli för kort. Jag skulle helt enkelt behöva en redaktör eller lektör som kan komma med feedback. Hm. Så, ska jag skriva ”klart” så att jag känner att själva historien är berättad, och sedan skicka iväg den till förlag? Och när någon nappar, märk att jag skriver NÄR eftersom jag tror på attraktionslagen, så får jag coachas vidare genom bollplank på förlaget?

Jag vill inte skriva för någon annans skull, det är skälet till varför jag inte har gett iväg något till nån än. Jag vill behålla skrivandet för mig själv och skriva för att det är roligt. Men nu har jag kommit så pass långt i min historia att jag känner mina karaktärer och jag skulle inte bli påverkad av någon annan för mycket, utan den hjälp jag skulle få är bara nyttig, för att jag ska komma vidare och få till en verkligt bra och rolig bok!

Så, är det någon där ute som har en redaktör eller ett förlag som kompis?

Tipsa gärna om mig isf. Jag är redo.

Allt gott, Cecilia

Kommentera här: