All you need is LOVE


Terrorattack i min hemstad, rädsla i min kropp, tankar som spinner iväg, jag fångar upp dom och tvingar mig tillbaka till nuet gång på gång.
Jag är i trygghet. Min man och mina barn är i trygghet. Vi är trygga.
Men jag känner smärtan från de som drabbades idag i centrala Stockholm. Jag känner med dom, jag känner kärlek för dom.
När rädslan var som störst, satte jag mig mellan mina barn i soffan och slöt ögonen, kände deras kroppar mot mina axlar, hörde deras andetag. Jag satt så och fokuserade på mina hjärtslag och kände hur rädslan försvann mer och mer och att kärleken och tacksamheten över livet växte sig större.
Att sedan se på inta och fb hur människor öppnar sina hem och hjärtan med att hjälpa varandra, och att läsa om hur människor har lagt bort sina telefoner och pratat med varandra istället, är så underbart fint! I de mörkaste stunder behöver vi varandra, vi behöver förstå att vi är ett, samma, du och jag.
Så jag tänker inte somna rädd, utan med en förhoppning om att morgondagen blir ljus och klar och kärleksfull.
All you need is love. Så sant.
Ta hand om varandra,

Cecilia

Kommentera här: