Dag 30

 
Fördel med att meditera varje morgon kl.05-06; det är förmiddagsfikatajm redan vid 09. 
Nackdel: det blir för mycket fikatajmer.
Alltså, det är bara en win-win för mig:)
30 dagar har jag nu suttit varje morgon i en timme och mediterat. 30 timmar av meditation har det blivit, frågan är om det gett mig nånting? Jag märker att jag liksom väntar på att nåt ska hända, att jag ska få en uppenbarelse av nåt slag, höra röster som säger till mig vad som är meningen med mitt liv, vad jag ska göra, vad mitt syfte är. Förutom den där knuffen i sidan som jag kände häromdagen, har det varit tyst. Ja, om man inte räknar alla samtal jag håller med mig själv i huvudet, men hittills har dom bara handlat om stressrelaterade saker. Knappast några svar där. 
Men, så imorse fick jag en känsla av kontakt med någon, eller något. En svag röst, eller mer som en förnimmelse av en röst.
Och så hörde/kände jag en viskning:
Följ glädjen. 
Jaha. Så enkelt?!
Det är ju också en win-win för mig, att följa glädjen kan ju inte vara annat än KUL! 
 Så, jag har bestämt mig att välja det som är roligt, eller roligare, i alla de små valen jag gör varje dag, om det så bara är att unna mig en fika till!
 
Allt gott,
Cecilia 

Kommentera här: