Sluta ÄLTA

Jag erkänner, jag ältar saker, om och om igen.
Jag ältar och tänker igenom möten, situationer, dialoger; hur lät det när jag sa så? Vad menade hen när hen sa det där? Och tyckte jag verkligen om det där jag åt till lunch...?
Jag ältar.
Det är inte så konstigt att jag gör det, för jag vill på nåt sätt lära mig av mina misstag och göra bättre nästa gång.
 
MEN, tänk om jag skulle byta mitt fokus från att älta alla negativa saker, till att älta alla BRA saker som har hänt, vad skulle hända då? Som Kyle Cease säger, typ "Ormen som ömsar skinn sitter inte och stirrar på sitt gamla skinn, hen ålar vidare i sitt nya, mot nya äventyr"
Tänk om jag skulle vara som en orm, och bara lämna det som varit och älta varje rolig grej och situation, älta varje roligt möte och älta de där grymt roliga kvällarna när jag skrattade så jag fick astmaanfall tillsammans med mina vänner istället? Tänk om jag skulle älta varje lekstund som jag och barnen har fallit ihop i en hög av skratt, eller om jag skulle älta varje minne jag har av min fantastiske man? 
Jag kanske skulle känna mig lite busig..som om att jag lekte "tvärtom-leken" och då skulle jag ju må ännu bättre, för det finns inget roligare än att leka, ju.
 
Det är fanimej dags att börja älta de riktigt viktiga sakerna i livet som
KÄRLEK, VÄNSKAP, BARN, FAMILJ, LEK, SKRATT!
Jag ska unna mig, det är ju fortfarande "en rolig månad", dessutom=)
 
Allt gott!
Cecilia

Kommentera här: