Tack 2016 för allt du lärt mig

Så var det snart slut, året 2016.

 

Det har varit ett märkligt år med mycket lärdomar om livet, om mig själv, vad som verkligen betyder något och vad jag egentligen vill och tycker är kul. Jag har synat många saker i sömmarna vilket har fått mig att komma nämre den verkliga kärnan av vem jag är, och inte bara fortsätta att identifiera mig med den invanda, gamla bilden av den jag ”borde” vara, eller den jag ”alltid” varit.

 Min dagliga meditationstimme under drygt 100 dagar gav väldigt mycket. Framför allt förstår jag nu hur viktigt och bra det är att meditera.

När min hjärna ”brinner” av alla tankar, när det liksom virvlar runt svarta moln innanför skallbenet och jag ser allt som med skyddslappar för ögonen, då är det absolut bästa jag kan göra att sätta mig och meditera. Även att det är det absolut sista jag vill göra i just den stunden, eftersom mitt ego tycker att ”jag har minsann rätt att vara arg och sur, så jag tänker minsann fortsätta vara det!” Men när jag fångar upp mig själv och sätter mig ner och bara är, så försvinner egot mer och mer, tills det bara finns kvar en skön känsla av frid.

Meditation är grejen. Ett så enkelt sätt att rensa tankarna och komma bort från känslor som är baserade på rädslor och invanda föreställningar.

 Jag känner starkt att när jag följer glädjen och gör det jag tycker är roligt så vecklar det ut sig en helt ny värld framför mig som är lustfylld och full av flow och snabb energi. En värld där allt jag gör är helt i linje med den jag är, och alla mina drömmar går i uppfyllelse.

Att vara i linje med mig själv är den härligaste känslan i hela världen.

När allt bara funkar, saker och ting löser sig, alla jag möter är trevliga och tillmötesgående, det känns som om jag är ostoppbar och kan klara av allting! När jag är i flow, då är jag i linje med mig själv. Det känner jag i hela kroppen. Jag upplever det som ett lustfyllt pirrande som ligger i hela kroppen, en förväntan, typ som det jag kände när jag var liten, kvällen innan julafton.

En förväntan på att något bra ska hända.

När jag unnar mig att slappna av, släppa taget om min tillvaro, skita i alla borden och måsten, strunta i att bry mig så mycket om hur det ska bli i framtiden, när jag verkligen lyckas med att släppa allt, det är då det brukar komma riktigt roliga grejer i mitt liv. Inte på en gång, men efter några dagar, när jag har höjt min energi och kommit upp i vibe, så brukar det dimpa ner.

 Så, mitt nyårslöfte, blir att lyssna till mig själv ännu mer och att bli bättre på att följa glädjen, i både de små och stora valen.

 

Tack för det här året, vi ses under 2017!

 

Allt gott,

Cecilia

Kommentera här: