Delicat rep

Repa repa repa

 

 

Om en vecka har vi turnépremiär på föreställningen Elvis, Cash & the Killer på Coop arena i Luleå.

Vi repar upp showen igen efter nästan ett års uppehåll, med två nya tjejer i ensemblen. Det går jättebra allting och det är kuuul!

Men.

Jag har ju sockerstopp sedan typ 2 veckor tillbaka, och det är en utmaning att hålla det löftet under dagarna. Produktionen bjuder på fika, och idag var det en stor kartong med DELICATO BOLLAR på bordet!! Asså, den stod mitt framför mig där jag satt i soffan och jag hade LÄTT kunnat droppa huvudet rakt ner i kartgen och mumsa i mig. Men, icke. Jag höll mig även idag från att äta sånna yum yummiga grejer. Istället knaprade jag på min finncrisp med jordnötssmör och unnade mig ett päron. Päron är dock inte lika gott till kaffe som delicatobollar … synd.

Nu har jag precis kommit ut från dotterns rum, där jag suttit och mediterat medan hon somnade. Så skönt att bara släppa tankarna fria och tillåta det som vill komma upp få göra det. Det är mycket med föreställningen som snurrar i huvudet nu, såklart, så det var skönt att låta det snurra några varv.

Nu är jag redo att sova, fast klockan ”bara” är 21.00. En del av mig vill kolla på House of cards, och dricka te. En annan vill bara gå o lägga mig.

Jag får se vilken sida som vinner idag.

 

Allt gott!

Cecilia

Kommentera här: