Meditera mera

Jag har börjat ett nytt meditationrace!
Jag har ju mediterat varje dag länge nu, men nu är jag sugen på att verkligen ta en koncentrerad period igen med längre tid, så som jag gjorde i somras med mitt 100-dagars-race.
Två morgnar i rad har jag gått upp lite tidigare än resten av familjen, gjort lite Yoga i typ 10-15 min och sen satt mig, blundat och bara varit i 30-45 minuter.
I morse så somnade jag till flera gånger, men så påminde jag mig om nuet genom att tänka på mantrat "Sat Nam" och "Jag Är".
Sat på inandning, och Nam på utandning. Samma sak med Jag Är.
Det får mig att komma tillbaka till min kropp, att känna närvaro.
Det är skillnad för mig att flyga iväg så mycket i tankarna att jag inte är kvar i rummet alls, och att komma till ett tillstånd av bara varande där jag inte känner skillnad på mina fötter och mitt huvud, typ.
Den känslan är underbar, det pirrar i huden och det känns som jag sitter i ett moln av sockervadd, bara mjukt och lent och tankarna är stilla.
Wow alltså.
Det jag gillar med att meditera på morgonen är att dagen får en bra start.
Jag blir en trevligare människa att vara med, blir en bättre förälder och partner.
Plus att jag får egentid.
Win-win helt enkelt.

Allt gott!
 
Cecilia

Kommentera här: