Dag 11

Vad är jag egentligen bra på? Eller, vad är jag bäst på? Jag känner mig så himla superbäst på allt ibland, och så himla supersämst på allt ibland också. Den här känslan av att ”det där kan jag också göra, det är väl inget märkvärdigt!” ändras snabbt till ”jag skulle aldrig kunna klara av det där som hon gör!” beroende på hur jag mår i mig själv i stunden. Det hänger ihop med kosten och min menscykel har jag märkt. Om jag äter bra, alltså skiter i vinet, sockret och allt det andra goda, (boooooring...)och rör mig varje dag, typ yogar eller cyklar, då känner jag mig också fri i kroppen och sinnet. Inte så konstigt eller hur? men som sagt, ganska boring också...=)

 

Jag jobbar ju som frilansande artist, röstskådespelare, sångerska bla bla bla, och eftersom jag är frilans så måste jag själv bestämma när jag ska vara ledig t.ex. Som nu i sommar; det är en massa dubb som kommer in, men jag har bestämt mig för att vara ledig från midsommar fram tills att jag börjar repa i slutet av juli. För sedan är det en fullspäckad repperiod på Göta lejon med Elvis, Cash, the Killer & me som kommer rulla på mån-lör fram tills premiären i september. Dessutom har jag dubbat och gjort mycket röstjobb sedan revyn slutade i mars, så jag har verkligen ett stort behov av att vara ledig. Förra hösten höll jag ju på att braka ihop helt, och det lärde mig att lyssna inåt och sätta gränser. Om det innebär att tacka nej till vissa jobb, så får det vara så.

Att jobba som jag gör innebär många friheter, och jag har massor av tid med mina barn, kan hämta tidigt osv, men under vissa perioder så blir det mycket barnvakt(tack ma och pa och svärföräldrar för allt!)istället. Det jag behöver jobba på med mig själv, är att ta mig själv på allvar.

Jag behöver ledigt. Jag behöver liksom många andra i vårt land, känna att några veckor om året är jag inte tillgänglig. Och jag har kommit så pass långt att jag vet att om jag tackar nej till en serie, så innebär det inte att jag är ute ur leken. Jag har dubbat så många år, och gör alltid ett bra jobb, så jag vet att ”mina” serier finns kvar tills jag kan ta dom igen.

Idag har jag hur som helst en ledig dag, och jag ska kolla igenom mitt bokprojekt  ”Affären vid 65 ” och se om jag får ihop det …

 

Allt gott och ha en härlig dag!

 

Cecilia  

Kommentera här: