Alla hjärtans dag!

Alla hjärtans dag.

Vilken fin dag när man tänker på vad det betyder. Alla hjärtans dag.

Vi har ju hjärtan allihopa på den här planeten, starka hjärtan som pumpar runt blod i våra kroppar, som hjälper oss att bli starka och friska. Hjärtat slår tryggt och stabilt dygnet runt, hela tiden.

Det var det första som skapades när jag låg i min mammas mage, och det kommer slå tills den dag jag dör.

Jag tror att vi kommunicerar mycket med våra hjärtan. Både inom oss själva, när man behöver hjälp med ett beslut så är det hjärtat man rådfrågar. Den där ”magkänslan” man pratar om tror jag är ”hjärtkänslan”. Man får alltid de rätta svaren när man tar sig tid och lyssnar på sitt hjärta.

Men jag tror också att vi kommunicerar med varandra genom våra hjärtan. Jag märker ganska snabbt om jag möter någon med ett öppet hjärta; det går lätt att prata med den personen, jag har lätt att vara mig själv, jag kan vara som jag är, och jag skrattar ofta med en sån person.

Jag märker också snabbt om mitt eget hjärta är öppet, för då är dagarna lätta och jag känner mig glad, inspirerad, härlig, lätt i kroppen, känslan av att allt är möjligt bara finns där hela tiden. Jag är kreativ och rolig och en härlig person att vara med.

De dagarna då mitt hjärta är stängt är fruktansvärda. Allt blir svart, ingenting känns roligt, jag har svårt att hitta en enda positiv sak, allt är bara skit. När jag är mitt i det där svarta, så känner jag att jag liksom har ”rätt” att vara sur och arg, och det tar ofta en eller två dagar innan jag har rest mig upp ur det igen.

Men just i dag ska jag njuta av mitt öppna hjärta och dela med mig av kärlek så mycket jag kan, genom att se folk i ögonen, krama mina kära lite längre, le och skratta bara för att det är kul, och bara vara i den här dagen, Alla hjärtans dag.

När det sen är semmeldagen, då vet ni vad jag gör; badar i semlor … =)

 

Allt gott och ha en härlig Alla hjärtans dag!

 

Cecilia

Kommentera här: