Hur man känner vad som är rätt

 
Det kan vara så att jag inte riktigt vet vad jag vill i alla situationer. Att mina svar jag som jag hör i huvudet inte kommer från mig utan från någon annan i min närhet eller omgivning. Förstår du vad jag menar?
Att ta ett viktigt beslut kan ta tid. Ibland känner jag precis vad som är "rätt och fel" men ibland kräver det att jag sätter mig ner i stillhet och bara är. Inväntar svar från det som är min egen sanning.
En sak som jag lärt mig genom åren är att inte säga "ja" på en gång, utan att ta en vända med mig själv, och verkligen känna efter, inte tänka efter, utan känna efter vad som känns bra, för mig. Om jag upplever en lätt känsla i hjärtat, att det känns spännande, pirrigt, nyfiket, då är det rätt.
Men när jag känner den där "det kommer nog att bli bra"-känslan, då är det läge att backa och säga nej tack.Och att våga lita på mig själv, det är det viktigaste av allt. Och att inte bli arg och besviken på mig själv för att jag gjorde de valen jag gjorde eftersom jag gjorde de av en anledning, och jag lär mig varje gång hur jag vill ha det i mitt liv.
Varje dag är en ny lärdom, eller nåt.
 
Jaha, en liten tanke såhär på eftermiddagen.
 
Allt gott,
 
Cecilia

Kommentera här: