Dag 31.


Det här är en sån process, som Kafka skulle sagt.

Jag är nere i en dipp just nu, har svårt att hålla mig på min high vibe, känner mig rätt värdelös och orkeslös, överflödig och i vägen. Trots det har jag lättare att bli medveten om min låga energi, och jag har större möjlighet att höja min energi under dagen.

Jag går upp 05.00, varje dag. Jag är trött, även fast jag lägger mig senast 23. Varje morgon tänker jag att "nu skiter jag i det här", orka bry sig liksom! Men, så känner jag efter, och min själ, eller vad det nu är som kallar, får mig att resa mig upp från sängen och ställa mig i vardagsrummet och skaka loss innan jag landar i soffan, där jag sitter i en timme. Imorse, på min 31:a dag, hade jag svårt med fokuset, igen. Tankar som "Gör jag ens rätt? Borde jag kanske kolla upp nån specifik meditationsövning? Ger det här mig nånting överhuvudtaget?!" avlöste varandra med stark röst. Jag sitter ju liksom bara stilla och andas, det är allt. Gills det ens som meditation? Ok, jag har kommit till ett djupare plan vid flera gånger, då rösten i huvudet plötsligt tystnat och ett tomt space har uppkommit. Det är en underbar känsla, som gör att jag känner mig separerad från mina egna tankar om mig själv, om hur allt är, hur det borde vara. Det spacet påminner mig om att jag är så mycket mer än det jag tror. Och att genom att "bara vara" så gör jag nog. Att "bara vara" räcker.

Vilken underbar tanke, eller hur!

Hm..kanske att de här 31 dagarna har gett mig nånting trots allt...?

 En insikt om att bara vara. 

Allt gott,
Cecilia

1 corneliaeriksson.blogg.se:

skriven

Alltså åhh, vad nyfiken jag blev på den här meditationsgrejen! Hur länge ska du göra det? Det låter verkligen som något värdefullt.

Svar: Hej! Vad roligt att du hör av dig och att detta intresserar dig! Jag är inspirerad av en kille som heter Kyle Cease, som är en fd stand up komiker som började sitta i 2(!!)timmar och meditera, och lägga upp videos om hans upplevelse av det på youtube. Sök på hans namn så kommer det upp en massa bra klipp. Jag känner att det är viktigt för mig att stilla mitt sinne och att få kontakt med det som är jag, bakom ytan och den invanda personen som jag tror är jag. Nu har jag gjort det i 36 dagar och jag känner mig piggare, har mer tålamod med barnen, på jobbet, känner att jag flyter ovanpå och inte dyker ner i situationer. Jag behöver inte identifiera mig med det som händer runtomkring mig, jag känner att jag är mer stabil i mig själv. Tanken är att göra detta under 100 dagar, sen får jag se. Men jag vet att meditation är så skönt och bra för mig, så jag kommer nog fortsätta efter det också. Unna dig att testa! Det är bara att sitta stilla med dig själv under en timme. That´s it. Allt gott och lycka till!
Cecilia

Kommentera här: