Örnen är tillbaka

För en tid sen satt jag tillsammans med en vän och pratade om manifestationer, hur man kan få saker till sig som man vill ha, och så sa vi att vi skulle fokusera på att få se en örn under de närmsta dagarna som följde. Örnen behövde inte vara i fysisk form, utan en bild på en örn räckte, bestämde vi. Redan någon timme efter vårt möte får jag ett sms där hon skriver att en örn har svävat utanför hennes vardagsrumsfönster! Örnar började sedan visa sig för oss i olika former, nästan dagligen och vi smsade bilder på örnar mellan varandra hela tiden. Varje gång det hände skrattade jag för mig själv, för att jag visste att det var vi som hade åstadkommit detta. Vi hade dragit in örnarna i våra liv. Örnen står för att se saker ur ett större pesrpektiv, att backa och se helheten och inte grotta ner sig i de små detaljerna, precis som de gör, när de svävar högt ovanför oss.
Sen försvann dom och jag såg inte en örn på väldigt länge.
Tills idag.
På väg hem från ett roligt och upplyftande jobb, såg jag den sväva högt där uppe i den klarblåa hösthimlen. Stor, ståtligt och kraftfull cirkulerade den ovanför mig och påminde mig om min egen manifestation.
Jag kan skapa det liv jag vill ha. Jag vet det. Jag behöver bara backa lite och se helheten, låta livet leva mig och inte hålla fast vid gamla övertygelser.
 
Tack för påminnelsen kära örn.
Tack.

Kommentera här: