Semester = Ledigt?

Det är semester  för många, även för mig, fast jag har ingen vanlig semester med 5 veckor i sträck. Det går liksom inte när man jobbar som frilans, som jag gör. Jag var ledig nästan hela förra veckan, det var underbart! Vi var på landet och firade midsommar med släkt och vänner, vi fick både regn och sol, precis som det ska va på midsommar:) Men den här veckan är jag i stan och jobbar. Idag har jag dubbat ett pass och imorgon ska jag dubba hela dagen. Det är faktiskt skönt, att få en paus från semestern. Att få lite egentid. 
Det är väldigt lite ledigt när man har semester, om man har barn. Jag är mer ledig när jag jobbar. Då kan jag dricka mitt kaffe ifred, då kan jag skriva mina sidor som jag vill. Då kan jag prata till punkt utan att bli avbruten.
Men dom dagarna när jag lägger ner ambitionen på att det ska vara på ett visst sätt, så blir det väldigt bra. Barnen leker själva, bygger koja, har kul ihop. Och då blir det faktiskt så att jag får dricka mitt kaffe ifred. En stund, tills jag blir inbjuden i kojan för att leka.
Och det är klart jag vill vara med och leka!
Det är ju semester

Kommentera här: