Måndag! Yes!

Wow! Ännu en dag!
Tänk att just jag får vara med ännu en dag på den här spännande planeten! Vilka möjligheter som kommer med varje dag, vilka ideér som kommer till mig, vilka spännande möten som sker, hela tiden.Att se på sig själv som en del av en helhet är en grym grej att göra.
Om du tittar runtomkring dig när du åker t-bana eller buss, eller står i kön på Ica eller what ever, och om du ser människorna som finns där, som delar den stunden med dig, ser dom på riktigt, kanske få ögonkontakt med någon, kanske le mot någon, eller visar någon att du ser den, så öppnar det upp en kontakt mellan dig och dom. En känsla av en gemenskap breder ut sig, och det kanske kan sprida sig som ringar på vattnet, så att fler vågar titta upp från sina mobiler och faktiskt se det som händer runtomkring.
 
Jag läser den här boken nu: "Hjärtats väg" av Kajsa Ingemarsson.
Den är en sån där bok som man liksom har väntat på att få läsa, utan att man har vetat om det. Hon skriver om saker som jag redan vet om, men som jag inte har hört någon förklara på det här sättet förut. Det är samma budskap som i Eckhart Tolles "A new earth", men det blir mer klarsynt när man får läsa om det på svenska, och det känns så härligt att denna "kunskap" nu är ute bland oss, helt öppet och för alla att ta del av! Hon skriver precis om det som jag tror stenhårt på, att det är genom oss själva som vi kan skapa något nytt.
Att genom stillhet kommer rörelse och skapande. 
 
Nu dags för en dag med skapande på Oscarsteatern!
 
Allt gott,
Cecilia 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: