Dag 46

 Premiär.

Vid det här laget hade jag kunnat vara totalt utslagen, uppstressad, irriterad och frustrerad. Att repa 6dar/veckan i 8 veckor är rätt uttröttande och när premiärveckan väl kommer brukar det vara kaos av olika slag, men inte denna gång.

Inte hos mig, iallafall.

Jag har hittat ett lugn som ligger stabilt hos mig. Sen händer det såklart saker som rör sig över ytan, stormar blåser upp med känslor av alla slag, men de lägger sig ner ganska snabbt, ebbar ut utan att få fäste nånstans. Tidigare hade jag lätt för att gå upp i andras känslor, följa med i stress och kaos, intressera mig för skvaller och ville veta allt om vad som hände runtomkring. Nu bryr jag mig inte. Jag fokuserar på att må bra, i varje liten stund.

Idag har jag mediterat i 46 dagar, yes yes på den!Jag är så glad att jag gör det här och jag ser att det ger resultat både hemma med familjen och på jobbet.

Jag älskar att älska mig själv och jag dömer mig inte länge, eller bedömer vad jag gör, utan leker mig genom dagarna. Det är så mycket roligare än att gå och oroa sig för att inte duga. 

Nu ska jag unna mig att ha en underbart rolig kväll med fantastiska kollegor på Oscarsteatern, och leka fram en sprakande premiär!
Allt gott,
Cecilia

Kommentera här: