Victory logg

 
 Jag har en skrivbok.
Nej, fel, jag har inte en skrivbok, snarare 10 olika skrivböcker som jag använder till massa olika projekt. En är för stand up idéer som ständigt kommer till mig och bara väntar på rätt tillfälle att bli ihopsatta till en enda asrolig rutin. En bok till alla mina novell/roman/barnboksidéer som många är på flera sidor och egna små historier redan, medan andra behöver utvecklas och växa.
Sen har jag ritböcker med kladd och skisser på allt möjligt, och egen föreställningsmanusideér osv...
 
Och så har jag den här: 
Min "Victory logg" eller "Vinstbok" som jag kallar den på svenska:) 
I den skriver jag upp allt jag lyckas med litet som stort.
Till exempel; Jag fick dubbjobbet! 
Eller; Jag lyckades avstyra värsta bråket mellan barnen!
Eller; Jag vann 60 spänn på Triss och avstyrde värsta bråket mellan barnen!
 
 
Jag skriver upp allt jag lyckas med, för att se vad jag faktiskt åstadkommer.
På så sätt ger jag mig själv positiv energi och boost. Som att jag klappar mig själv på axeln och säger;
Fan vad bra jag är!
Och shit vad mycket jag har lyckats med! 
Det är så lätt att bara se det som inte händer, eftersom avsaknaden av något är så stor och när man har något så är det sällan man reflekterar över hur bra allt faktiskt är, för då flyter det liksom bara på. Att skriva ner mina vinster i den här boken får mig att se allt bra som händer i mitt liv, det höjer min vibe, och jag mår ännu bättre!
Moment 22, fast positivt=)
 
Allt gott!
Cecilia

Kommentera här: