Gör nått kul!

Med risk för att låta som Charles Ingvar Jönsson så säger jag; Jag har en plan.
 Planen är att göra saker som jag vill göra, och som får mig att må bra, under en månads tid.
Nu kanske vissa av er skrattar till och tänker "Ha! Du har ju småbarn, det är väl klart att du inte kan göra vad du vill, då! Lycka till!" 
Och så känner jag också. Lycka till.
Men ...
..OM jag skulle ta mig själv på största allvar och sätta mina behov först, är jag nästan, helt övertygad om att barnen skulle må alldeles utmärkt och att dagarna skulle löpa på bra, kanske till och med alldeles supertoppenbra!
Därför att;
Jag skulle känna att jag får ta plats i mitt eget liv
Jag inte skulle bli arg på min familj för att "dom aldrig låter mig göra som jag vill"
Jag skulle känna att jag är fri
Jag skulle ge mer av mig själv och min tid när jag först har fått göra det jag vill göra för att hamna i en skön vibe
 
Det låter egoistiskt. Kanske till och med provocerande.
 Men så kommer jag att tänka på flygvärdinnans gamla talesätt:
"Ta först på din egen syrgasmask, innan du hjälper andra"
 
Så, från och med imorgon ska jag fokusera på att ha ROLIGT! Jag återkommer här om hur det går...
Jag ska unna mig.
 
Allt gott!
Cecilia
 
 

Kommentera här: