Fira varje dag som vore den din bröllopsdag

 
Idag är det min bröllopsdag!
 
Det är 8 år sen jag vaknade pirrig i hela kroppen, nervös och glad, förväntansfull, inför dagen och kvällen som låg framför mig. Jag kommer ihåg känslan; bubblande lycka i hela kroppen, och jag minns att jag hade träningsvärk i kinderna flera dagar efteråt för att jag skrattat så mycket!
Det var en underbar ceremoni, min man var så vacker och fin och när alla våra gäster sjöng "Den blomstertid nu kommer" i stämmor, då lyfte taket på Rånäs kyrka där vi vigdes. En våg av kärlek som slog emot oss av allas röster...det var magiskt.
 
Åren går, och så plötsligt är det 8 år sen, och varje dag har bidragit med sitt.
Ibland har det varit svårt att leva tillsammans, att dela sitt liv med någon innebär en viss uppoffring av sig själv, och med barnen kom ytterligare utmaningar som jag inte kunnat föreställa mig, utmaningar som vi dealar med hela tiden i vår vardag.
Det är häftigt att uppmärksamma såna här dagar och på så sätt hedra minnet av just den dagen, men, om jag tänker efter, så är varje dag värd att fira.
Just för att den är magisk på sitt alldeles egna sätt. 
 
 
Allt gott,
 
Cecilia

Kommentera här: