Det lilla spacet som är mitt

Dag 18.

 Alarmet ringde 05.00 den här gången, ville ha mer tid, inte riskera att bli störd idag igen. Kände mig rätt pigg faktiskt, kanske att jag börjar vänja mig vid detta nu? Unnade mig en lite längre shaking-rutin, kände att jag blev varm och att energin flödade genom kroppen, sen satte jag mig bekvämt på en stol, fötterna i golvet, handflatorna upp.
Det var mycket som avhandlades i huvudet, ihärdigt pratades det om allt möjligt, bilder spelades upp som filmer och jag vet inte om jag somnade till eller kom in i ett slags djupare tillstånd, för jag kände inte mina ben efter en stund. Jag försökte fokusera på att känna energin i händerna och kroppen, men så kände jag att det är nog bra att bara försöka vara. Att bara sitta med mig själv i ett tyst rum.
 
Det är märkligt hur svårt det är att göra det. Nu hade jag ju en intention med varför jag satt där, men annars vid andra tillfällen i livet, tänker jag på hur man väldigt snabbt vill sysselsätta sig med nånting. Kolla telefonen, läsa tidning, lyssna på musik. Att bara sitta med sig själv utan att göra nånting, om det så bara är när man väntar på bussen, är väldigt skönt och bra för en, tror jag. Unna sig en stund utan distraktion, eller information utifrån.
Kanske att man i det lilla spacet hittar nåt eget att lyssna till istället för att lyssna på vad andra tycker och tänker? 
 

Här är en länk till ett såååå inspirerade prat om meditation och varför man bör göra det
https://youtu.be/CE2VVwbEh_U

Allt gott!
Cecilia

Kommentera här: